11 Aralık 2012 Salı

Ela geldi!

Sınavlar, ödevler, koşuşturmacalar derken blog yazmaya fırsat bulamadım bir türlü. Arada bir çok şey oldu, çok da konu birikti. Gidişim suskun olduğu için dönüşüm muhteşem olsun istedim. Sonuçta aileye yeni katılan yeğenimiz Ela için yaptığım kurabiyeleri yazmaya karar verdim. Bakalım nasıl olacak?


Aslında başka başka konular vardı aklımda. Mesela sevgili Umut'un doğumgününde gittiğimiz Safi Meyhane'yi yazmayı düşünüyordum. Ancak pek çok çeşit meze, iki çeşit ara sıcak ve iki çeşit ana yemekten hiç biri akılda kalacak kadar beni etkilemeyince boşverdim. Güzel dekorasyonu ise basık tavan ve gürültülü ortam nedeniyle gölgede kalıverdi. Sonuçta da listeden siliniverdi!

İkinci konu İtalyan restoranları idi. Bu hafta İtalya'dan gelen şefi iyice dinleyip, pirinç derslerini de aldıktan sonraya bırakmaya karar verdim bu konuyu. İtalyan yemeklerine tek kelimeyle bayılıyorum! Makarna ise benim favori yemeğim. Üstelik de en iddialı olduğum yemek. Eh, insan 4 yaşından beri makarna pişirme işine karışınca öğreniyor. Umarım iki pratik sınav sonrasında halim kalır da haftaya o konuyu ele alabilirim.

Neyse, biz gelelim konumuza... 9 ay bitti, Yaman'ın kardeşi Ela pazartesi itibariyle aramıza katıldı!Aman nazar değmesin diyerek fotoğrafını paylaşmıyorum ama tam bir prenses olduğunu söylemeliyim. Çoğu bebek doğduğunda kırmızı, buruşuk ve sevimsiz olur, bu ise ay parçası! İnsan sevmelere doyamaz. Bakalım Yaman efendi bunu nasıl karşılayacak? Henüz Ela getirdi sandığı arabalarıyla oynamakla meşgul, iki gün sonra Ela eve gidince anlayacak durumu.

Ben de ne yapsan ne etsem diye düşünürken şu rengarenk sevimli hoşgeldin bebek kurabiyelerinin en güzeli olduğuna karar verdim. Daha önce hiç yapmamış olsam da" ne kadar zor olabilir ki bebek kurabiyesi yapmak? Tarifi bulduk mu, işimiz kolay" dedim. Blogları açtım, en güvendiklerimden birinin tarifini aldım. Malzemeler tamamlandı. Bebek kurabiyesi kalıpları, ekipmanları ve şeker hamurları nereden alınır? Tabii ki her şeyi bulabileceğimiz Eminönü'nden! Eminönü meydanında, Kahve Dünyası'nın hemen dibinde pasta malzemesi satan bir dükkan var. Pazar olmasına rağmen açıktı. Bebek kurabiyelerine başlangıç için iki kalıp, bir merdane, bir ıstampa ve bir de renkli şeker hamurları almak yeterli. Aslında silikon kalıplar, süsler filan da var ancak başlangıçta gerek duymadım.

Hamuru şu tarifin iki katına göre yoğurup ilk hüsramını yaşadım:

Yanlış tarif:


  • 1 Adet Yumurta
  • 150 Gr. Tereyağ yada Margarin (Oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı Mısır Nişastası
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Çay Kaşığı Karbonat
  • 1 Çay Kaşığı Tarçın
  • 1 Çay Kaşığı Toz Zencefil
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi

Maalesef başta gayet iyi gözüken kurabiyeler fırına girince yayıldı da yayıldı. Allahtan daha fırındalarken durumu anlayıp hamurun geri kalanına müdahale etmeyi başardım. Benim tarifim son haliyle şu oldu:

Yayılmayan Kurabiyeler için Doğru Malzemeler:

2 adet yumurta
300 gr tereyağ
3 su bardağı un
2 çay bardağı mısır nişastası
2 su bardağı pudra şekeri 
1 çay kaşığı karbonat
2 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil

Bu malzemelerin hepsini yoğurup buzdolabında 1 saat dinlendiriyoruz. Sonra çıkarıp üzerine un serptiğimiz yağlı kağıtların arasında merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açıyoruz.
İşte böyle!

Beğendiğimiz kurabiye kalıplarıyla kesip şekillendiriyoruz. Ben bir bebek arabası, bebek elbisesi ve iki ayrı boy çiçek seçtim şekil olarak. Çok fazla şekil seçince karışık görünüyor. Annemiz Tuba sade şeylerden hoşlandığı için renkleri de fazla karıştırmadım. Sadece pembe, sarı ve beyaz kullandım.

Sonra, önceden ısıtılmış fırında 180 derece sıcaklıkla pişmeye bırakıyoruz. Kurabiyeler altın sarısı rengine bürünene kadar pişiriyoruz. Ben doğru kıvamı görmeniz için fırından çıkan kurabiyelerin fotoğraflarını ekliyorum aşağıya. Toplam üç tepsi kurabiye yaptım ancak biri yanlış tarif sebebiyle çöpe gitti. İkinci tepsinin yarısında tarifi değiştirdim, onu da burada paylaşıyorum ki yanlışı doğruyu birbirinden ayırmanıza yardımcı olsun!
Kötüleri de piştikten sonra tekrar kestim.
Böyle olmalılar!



Kurabiyelerimiz biraz soğuduktan sonra işlemlere başlayabiliriz! İşin zevkli kısmı bundan sonra!
Arkadaşlarla yapmak çok daha eğlenceli!
Şimdi size ufak bir kaç tüyo vereceğim. 

Şeker hamuru ipuçları:

Çiçekler çok sevimli olmamış mı?
  1. Öncelikle, şeker hamuru ile oynarken ellerinizin soğuk ve çok kuru olması gerekiyor. Soğuk su ile ellerinizi yıkayıp iyice kurulayın.
  2. Hamurların tezgaha yapışmaması için yağlı kağıt üzerinde açmayı deneyin. Merdaneniz de soğuk olsun.
  3. Hamurları kurabiyeye yapıştırmak için bal kullanın. Balı ince bir kat olarak sürün, kenarlara yakın yerlere bal sürmeyin, bal sıkışınca yayılıyor ve kenarlardan akabiliyor.
  4. Şeker hamurlarını birbirine yapıştırmak için su kullanın. Suyu kürdan yardımıyla sürün. Fazla su kullanırsanız ellerinize yapışan hamurlara sinir olmakla geçer zaman.
  5. Istampa ile isim yazmayı planlıyorsanız, harfleri dizdikten sonra boş bir hamur üzerinde deneme yapın. Hemen kurabiyeye uygulamayın. Bazen harfleri ters dizebiliyor insan.
  6. Kürdan ucuyla biyeler, düğmeler yapmak kolay. Ancak kürdanın ıslak olmadığından emin olun.
  7. Çiçek yapmak için dört adet minnacık top yapın. Sonra bunları uçları birleşip çiçek olacak şekilde kürdanın ucuyla bastırın. Çok ufak oldukları için ıslatmaya gerek yok. Ortaya da farklı bir renk koyabilirsiniz.
  8. Kundakta bebek münyatürünü de elle yaptım. Bence bunlar için o silikon kalıplara gerek yok. Ancak seri üretime geçecekseniz almanız mantıklı olabilir.
Kundakta Ela!
Kurabiyeleriniz bitince buzdolabına kaldırıp biraz donmalarını bekleyin. 
Bebek kurabiyesi
Şeker hamurlu kurabiyeler rengarenk

Lezzetli bebek kurabiyeleri
Şeker hamuru nasıl kullanılır?
Pembe bebek elbiseleri
Prenses Ela'nın kurabiyeleri

Sonrasında servis için bir kutu hazırladım. Daha önce Mudo'dan aldığım bardakları hediye paketi yaptırmıştım. İşte bu iş için tam kullanılacak şey!

İçine pembe beyaz pötikareli peçeteler serdim. Peçeteler kirlenmesin diye de altına tekrar kağıt peçeteler serdim. Bu rengarenk peçeteler çok işe yarıyor. Hem sofrada çok şık duruyorlar, hem de böyle hediyeleri paketlerken.

Bu kez mor beyaz çizgili olanları kullandım.

Kutunun kapağını da minik beyaz bir kurdele, pembe kalpli post-itler ile dekore ettim.

Ela için yola çıkınca aldı beni bir heyecan. Acaba bu yeni prensesimizin nasıl bir hayatı olacak? Umarım her şey gönlünce olur. Mutlu günler, iyi bir gelecek onu bekliyordur!

Hoş geldin Ela, seni şimdiden çok seviyoruz!

Bebek kurabiyeleri kutusu

Kurabiyeler yolda


1 yorum:

  1. Hoşgelmiş Ela bebek
    Ellerinize sağlık çok ciciler
    Blogunuz çok güzel
    sevgiler

    YanıtlaSil